Gratis bussen

Was ik maar wat ouder en woonde ik in Zwolle of Tilburg dan kon ik gratis met de bus reizen. Was ik maar 75 plus en had ik zorg nodig dan woonde ik nu in een prachtig appartement aan de oever van het IJ. Was ik maar een echte senior dan had ik uitzicht op mijn leven lang comfortabel wonen met zorg en service waar ik dat wens.
Alhoewel ....in de ene stad is het voornemen om gratis te bussen inmiddels uitgesteld tot april 2009. In de andere stad willen ze het beleid ombuigen en in de grote stad kunnen thuiszorgorganisaties de zorg aan huis nauwelijks behappen.

Senioren zijn markt geworden. Driftig strooit men met beloftes als 'uw leven lang zelfstandig: uw toekomst!' Ja, ook al zijn we aan het dementeren, daar liegen we niet om: dat kan immers onze toekomst zijn.
In een huis vol domotica en met een enkelband vol elektronica, gaan we straks ogenschijnlijk onze eigen weg. Maar de samenleving gaat al onze stappen na vanachter het stedelijk one-wayscreen zodat we ons niet eenzaam of verwaarloosd voelen.

Geen opmerkingen: