Opening Mirnikana

Mijn nichtje opende haar nieuwe zaak. Samen met Nina gaat ze de creativiteit botvieren en mooie dingen maken. En misschien wel rijk en beroemd worden binnen multi-medialand?

Maar wij, horen we er er nog wel bij? Vier dames op leeftijd naar de opening van Mirnikana.....Na een uur voor de klerenkast te hebben gestaan om de juiste kleding te zoeken, kom je er achter dat je toch beter een vest en een niet zo nette broek had kunnen aantrekken.
En dan al die gladde gezichten, die mooi opgemaakte ogen, de andere kapsels, de pumps onder spijkerbroeken maatje 36/8 en de zeer laaghangende broeken bij de mannen.

Edoch, we zijn uitgenodigd en ook heel trots en togen dus naar Rotterdam. Cultuurschokje is ons deel: al dat publiek, mannen en vrouwen, jongens en meisjes die ik toen ik nauwelijks dertig was en zij baby's in mijn armen had kunnen wiegen, net als mijn nichtje uiteindelijk. Allemaal volwassen mannen en vrouwen nu. En de volgens Mirka verkeerde muziek, vinden wij niet zo gek want lijkt op de muziek uit onze vroege jeugd (60ties!).

We drinken champagne en eten blienis met room en nepkaviaar en augurken met room. Pas na de champagne, een glas witte wijn en een biertje voel ik me wat meer los en op m'n gemak. Maar toen had de paaldanseres dan ook haar kunsten al laten zien.

Geen opmerkingen: